Korzystając z naszej witryny wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Pozwalają nam one zapewnić Ci wygodę podczas przeglądania naszego serwisu. Więcej na temat cookies znajdziesz w Polityce prywatności.
x
pl en
  • Misja
  • Historia
  • Realizacje
  • Referencje
  • Certyfikaty
  • Praca
  • Napisali o nas
  • Dla mediów
  • Rynek Elektryczny 2/2015

    Data dodania: 27/02/2015

    Rynek Elektryczny 2/2015

    Jak połączenie z Iskrą wpływa na bieżące funkcjonowanie firmy Helios?

    Przede wszystkim firma przeszła gruntowną reorganizację. Nowa sytuacja skłoniła nas do podjęcia kroków w kierunku zmiany dotychczasowego modelu zarządzania. Konieczna była modyfikacja poszczególnych etapów procesów decyzyjnych i wdrożeniowych związanych z rozbudową struktury organizacyjnej firmy. Jednym z istotnych elementów tych działań była reorganizacja pionu handlowego, skupiającego dotychczas całokształt działań importowych, sprzedażowych i marketingowych. Przemyślane wyodrębnienie poszczególnych działów i realizowanych przez nie projektów oraz restrukturyzacja zatrudnienia zaowocowały usprawnieniem prac i zwiększeniem efektywności prowadzonych działań.

    Wspomniana reorganizacja pozwoliła nam na dostosowanie funkcjonowania Heliosu do dzisiejszych realiów. Wymogi rynku i zachodzące na nim zmiany wymuszają podejmowanie odważnych kroków. Nowoczesne przedsiębiorstwo musi być gotowe na wprowadzanie zmian. W przeciwnym razie pozostaje archaicznym tworem, którego obecność na rynku może być jedynie symboliczna. My nie boimy się podejmować tych kroków w taki sposób, by przy kontrolowanym poziomie ryzyka nie tylko utrzymać się na rynku, ale stale umacniać wypracowaną pozycję i systematycznie powiększać swój udział.

    Dzięki wprowadzonym zmianom zyskaliśmy możliwość uzupełnienia oferty produktowej o nowe, wcześniej niedostępne dla nas źródła światła. Mam tu na myśli niektóre żarówki specjalistyczne, sygnalizacyjne i przeznaczone do różnego rodzaju urządzeń. Poszerzyliśmy także współpracę w zakresie lamp wysokoprężnych stanowiących ważny i stale rozwijany segment naszej oferty produktowej. Zyskaliśmy dostęp do tanich i jednocześnie dobrych materiałów produkcyjnych, co pozwala nam na bardziej efektywne zaspokajanie potrzeb klientów.

    Jakie wyzwania stoją przed zarządem firmy Helios?

    Naszym największym wyzwaniem jest zbudowanie spójnej i rozwojowej strategii produkcyjnej i handlowej na najbliższe lata. Mając na uwadze konieczność dostosowania firmy do zamian zachodzących na rynku nie możemy zapominać o wypracowanej przez ponad osiemdziesiąt lat tradycji. Musimy więc sprostać niełatwemu zadaniu, jakim jest unowocześnienie firmy w taki sposób, by nie zaprzepaścić dotychczasowych wartości, osiągnięć i pozycji rynkowej, a także nie stracić zaufania, jakim darzona jest firma.

    Jednym z naszych głównych celów jest ekspansja na rynki zagraniczne, przy czym interesują nas nie tylko rynki europejskie. Niezbędne jest więc opracowanie nowej polityki dystrybucyjnej w tym zakresie i jej skuteczne wdrożenie. Duże wyzwanie stanowi realizacja celów strategicznych przy jednoczesnym utrzymaniu charakteru produkcyjnego firmy, co przy dzisiejszych realiach jest nie lada wyzwaniem.

    W jakim kierunku rozwija się oferta produktowa?

    Nasza oferta wytrwale podąża za generalnym trendem rynkowym związanym z oświetleniem LED. W ubiegłym roku zaproponowaliśmy klientom odświeżoną linię źródeł światła, która spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem i znajduje swoje miejsce na rynku. Klienci wymagają coraz wyższej jakości produktów za coraz niższą cenę. Dokładamy wszelkich starań, by sprostać ich oczekiwaniom. Zdradzę, że od tego roku gama oferowanych przez nas produktów LED będzie poszerzana o nowe rozwiązania i asortyment produkowany w Katowicach.

    Zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważna jest komplementarność oferty. To niezbędne dla zaspokojenia potrzeb jak największej grupy odbiorców, ale też dla ich wygody. W związku z tym modyfikujemy również ofertę pozostałych źródeł światła. Poszerzamy ją o produkty znajdujące zastosowanie także w niszach rynkowych. Mamy przy tym świadomość coraz krótszego cyklu życia produktów, zwłaszcza tych wykorzystujących nowe rozwiązania technologiczne. Dlatego pozostajemy wyczuleni na sygnały klientów, na które sukcesywnie odpowiadamy.

    Jak utrzymać się na konkurencyjnym rynku oświetleniowym?

    Niezbędny w tym zakresie jest stały monitoring rynku, obserwacja trendów i zapotrzebowania klientów. Musimy być elastyczni i reagować na zachowania rynku zarówno jeśli chodzi o kwestie popytu, jak i dynamicznie rozwijającego się otoczenia konkurencyjnego. Jesteśmy wyczuleni zwłaszcza na sygnały dotyczące nisz rynkowych. Szybka i trafna reakcja na te sygnały wymaga również wprowadzenia rozwiązań usprawniających pracę na poszczególnych etapach cyklu życia produktu. Przykładowo, wprowadziliśmy rozwiązania wspierające prace magazynowe, dzięki czemu możemy szybciej realizować zamówienia naszych klientów.

    Ważne jest nieustanne budowanie i utrzymywanie relacji z kontrahentami, zwłaszcza z klientami, co jest podstawą stabilnego rozwoju firmy. Mamy silny atut w postaci ciężko wypracowanej, ponad osiemdziesięcioletniej tradycji. To sukces, którym niewiele firm może się poszczycić. Należy przy tym podkreślić, że nie chodzi jedynie o długie trwanie na rynku, ale też nieprzerwaną produkcję w rodzimym zakładzie. Trzeba jednak pamiętać, że wiąże się z tym duża odpowiedzialność, jaką za tę tradycję bierzemy.

    Nie należy również zapominać o wydarzeniach branżowych, dających przegląd aktualnego stanu rynku. Warto brać udział we wszystkich liczących się międzynarodowych targach specjalistycznych. Na podstawie systematycznie gromadzonych informacji można opracowywać przemyślane strategie sprzedaży, które są niezbędne przy dzisiejszej specyfice rynku. I są tego efekty. Helios dynamicznie zwiększa swój udział w rynku krajowym i eksportowym. Możemy mówić o kilkunastoprocentowym przyroście rocznie, co pozwala optymistycznie patrzeć na przyszłość firmy.

    W jakich dziedzinach oświetlenia Helios wygrywa z konkurencją?

    Naszym atutem jest wszechstronność – oferujemy szeroki asortyment odpowiadający na różne zapotrzebowania klientów. Nie ulega wątpliwości, że naszą mocną stroną jest oświetlenie zoologiczne i hodowlane, istotne zwłaszcza w sprzedaży eksportowej. Jednak również na rynku krajowym promienniki Helios cieszą się wieloletnim uznaniem klientów.

    Istotną rolę odgrywają także lampy wyładowcze, produkowane z wykorzystaniem coraz lepszych rozwiązań technologicznych. Nie możemy również zapominać o bogatej ofercie żarówek specjalistycznych, które produkujemy w odpowiedzi na specyficzne zapotrzebowania przemysłowe.

    powrót